måndag 24 augusti 2009

Vaccinationsdag

Så var det alltså dags för Selmas första sprutor. Hela morgonen var hon så pigg och glad, helt omedveten om vad som skulle ske om några timmar. Hon sov så sött i vagnen under promenaden till Råslätt och pratade glatt med BVC tanten efter att vi vägt (5570 g) och mätt (60,5 cm) henne, men där tog trevligheterna slut. Jag kände mig som värsta förrädaren när hon låg där på bordet och tittade mig i ögonen med en blick som först var glad och lekfull men snart förbyttes till smärtfylld och rädd när hon fick sprutorna först en gång och sen en gång till... Tur att det går att plocka fram käket illa kvickt efteråt så att man blir förlåten. Resten av dagen har hon varit lite gnällig så hon och jag tog en lång och välbehövd nap på typ 2 timmar efter att vi varit på banken. Skönt att ha det besöket avklarat, man vet ju aldrig hr det ska gå med lillan på sånnadär möten men hon sov nästan hela tiden.



Sött sovande innan BVC besöket....

Efter sprutorna är det skönt att ha tröstande leksak och gosfilt!

5 kommentarer:

mormor sa...

Va fin hon är med spänne i håret ser det ut som

Marie sa...

Förrädarmamman, I know the feeling!
Men som du säger, man blir ju förlåten ganska fort igen!

Kram Marie som är uppe med tuppen idag! Det är 7 grader ute! :-o

Anna sa...

jag är oxå uppe!!! byter en gosig bajsblöja...

Kattis sa...

Åh va söt...Ser ut som hon tröstar sig med sin snuttefilt...

Johanna sa...

Hon håller krampaktigt i både filt o leksak :) så söt på bilden.