tisdag 18 augusti 2009

Brunchrapporten

Idag kl 10 bjöds det härlig brunch hos kompisen K med lilla bebisen E, vi njöt av äggröra, bacon, toast och amerikanska pancakes i massor. Med vid bordet satt även kompisen J och lille N. Tur att Selma väckte mig tidigt så att jag hann äta frukost innan också så att magsäcken var uppvärmd ;-). Det är alltid spännande och intressant att träffa tjejligan (den delen av ligan man har äran att träffa ofta, tyvärr inte den kompletta), man vet aldrig hur dagen kommer gestalta sig med 3 kids i lite varierande åldrar. Vem ska vara mönsterbarn och vem ska vara monstret? Idag lägger jag nog rollen som monsterbarn på min kära dotter, jag hade dock tur som fick äta i lugn och ro innan det brakade loss...Det som hade behövts för hennes del var nog att det brakade loss i den andra änden istället för munnen, stackarn har inte gjort nr 2 på flera dagar och har antagligen ett vansinnigt magknip, stackars liten! I övrigt var det en mycket trevlig start på dagen, tack så mycket för det brudar (förutsätter att ni läser detta och att ni inte redan tröttnat på att följa bloggen...).

5 kommentarer:

Johanna sa...

Självklart fortsätter jag att läsa! Ditt barn var inte det enda monsterbarnet i samlingen, Nils var inte solig hela tiden heller...Så är det, det är bara att vänja sig! Ha det gott!

Kattis sa...

Klart jag läser! Det var mycket trevligt, jag var dock tvungen att gå o lägga mig en stund på em, så nog tog det på krafterna =)Hoppas det är bättre med lilla Semlans mage idag! Kram

Anna sa...

va skönt att ni läser så att jag inte skriver ut i tomma intet då! Tur att barnen kan pendla mellan monster och mönster snabbt som attan iaf! Ingen nr 2 än men gladare bebis.

Mormor sa...

Du har väll inget monsterbarn. Ska jag vara ärlig så va du ett litet monsterbarn när du va i lilla Selmas ålder. Vi va två trötta föräldrar som gick med dej på armen i några timmar varje kväll.Hi Hi

Malin sa...

ser verklien fram emot att få träffa er allihop till helgen - med mönster eller monster spelar ingen roll dom är underbara hur som helst!