lördag 29 augusti 2009

Snorigt värre

Tyvärr är det lillan i familjen som blivit drabbat av ett elakt snormonster...kanske en hämnd för att jag var ute och roade mig igår? Hon fräser, nyser och hostar om vart annat men verkar inte så illa berörd av detta. Det är nog faktiskt så att hon är på bättre humör idag än vanligt, kan ju även bero på den nästan 3 timmar långa tuppluren i förmiddags. Vi har invigt den smått geniala Näs-fridan som jag är glad att jag fått ärva av systrami. Känns ju bara liiite äckligt att man suger snoret ur näsan på lillan fast man vet att det finns ett filter och en slang emellan hennes näsa och min mun. Men det är verkligen en smart uppfinning! Stefan får kväljningar av tanken på att använda den så det blir min uppgift! Så nu ska vi bulla upp under huvetSelma och attackera henne med koksaltdroppar så får vi se hur denna natten blir!

Den övriga familjen har hjälpt lillebror och flickvän att flytta idag, tänk att lillgrabben ska bli sambo...Så roligt!

4 kommentarer:

mormor sa...

Tänk att det inte är den första förkylningen som ni får tampas med under många år framåt.

Anna sa...

ha ha ha, det är ju just det den är...men inte sista!!!!

Marie sa...

Håller tummarna för att natten blir hyfsad!
Krya-på-kramar från oss.

Johanna sa...

Hoppas lill-Semlan kryar på sig och att hennes päron får sova i natt :)