måndag 17 augusti 2009

Arbetsskada

Har aldrig tidigare funderat så mycket på det där med hur arbetsskadad man eventuellt är. Det blev dock väldigt tydligt idag när jag hälsade på i Värnamo. Jag påbörjade mitt besök i sjukgymnasternas fikarum. Förutom att berömma Selma rent utseendemässigt så fick hon även komplimanger för sina starka ben och sin starka nacke, hon var minsann lite stadigare än föregående bebisbesökare blev resultatet av analysen. Besöket fortsatte sedan inne hos min egen yrkeskategori, arbetsterapeuterna. Här pratades det inte så mycket om ren styrka utan mer om vilken "aktivitetsnivå" Selma hade, den var helt klart godkänd. En kollega som arbetar med handrehabilitering tyckte att Selma hade lite bättre kontroll över sina händer och lite bättre finmotorik än hennes lille son som är ca 1 vecka yngre.

Mina kära kollegor är totalt arbetsskadade blir min analys efter besöket!!! Säkert är jag likadan men det var roligt att uppleva det ifrån andra sidan, tur att Selma skötte sig så att vi inte behövde upprätta en rehabplan! Här kommer en bild på leksaksbilen Selma fick av mina jobbarkompisar, underbart söt och jättemjuk!

1 kommentar:

Mormor sa...

Det är ju tur att du har en liten arbetsskada. Koppla bort jobbet nu.