torsdag 27 augusti 2009

Mysdag

Jag har en tendens att boka in ganska mycket som ska göras varje vecka. På söndagen kan kommande vecka vara tom och då får jag lite panik och känner att jag måste planera lite. Innan jag vet ordet av är hela veckan inbokad, lite fika här och lite mat där, häng med tjejligan en dag och så träffar jag mamma en dag och så kanske nåt BVC eller bankbesök eller liknande. Sen är liksom dagarna slut plötsligt och det är snart dags att börja samma procedur igen. Därför känns det skönt att bara vara hemma en dag så här, fast det är ju inte riktigt sant heller eftersom jag ska ta en tripp till stan när Stefan kommer hem.

Idag började huset kännas mer verkligt eftersom mannen som ska lägga vår grund ringde och hörde om vi ville "ha" lite jordmassor av grannen, det är en sån grej jag varit lite orolig för att vi inte ska få tag i (lagom kul att ha en tomt som sluttar), så det låter ju jättebra!! Men skumt att tänka att det snart är dags att sätta igång. Nu väntar vi bara på ritningarna som ligger till grund för bygglovet (tror jag...). Sen ska det kunna dra igång på riktigt. Det är dags att bli påläst om hur detta ska gå till.... Här är en länk till huset vi ska bygga:
http://www.eksjohus.se/Vara-husmodeller/EgnaHemshus/1-plan/Lyckan-Funkis.aspx

Inga kommentarer: