onsdag 19 augusti 2009

Begreppsförvirring

Det är ju ingen nyhet att det i vårt hem ofta råder en viss begreppsförvirring, eller det är Stefan som står för begreppen och jag som den inbitna språkpolis jag är, rättar honom. Under åren har han förgyllt min vardag med många härliga felsägningar som bland annat; -regnet hänger verkligen i halsgropen (min personliga favorit). Idag kom han hem med ett paket All Bran med chokladsmak, tydligen hade han inte sett att det var just chokladsmak och utbrister - jag trodde de var nyckelfärdiga? Han inser snart sitt misstag men det är redan försent, jag har redan lagrat denna nya information och kan inte hålla tårarna (skrattet) tillbaka. Förklaringen till denna felsägning är ju antagligen att han går och tänker på vårt hus som vi ju köper nyckelfärdigt...eller var det kanske nyckelhålsmärkt?

2 kommentarer:

Mormor sa...

Man får verkligen passa sin tunga när man har en språkpolis i familjen.Jag förstår hur Stefan har det.

Fredrik sa...

hahaha! skooooj!