fredag 28 augusti 2009

After Work

Det är faktiskt så att man får gå på after work fast man inte jobbat....Idag har Jag, Kattis och Johanna varit ute och roat oss lite smått "efter jobbet". Vi spenderade typ 3,5 timmar ute på stan utan barn, blöjor och barnvagnar. Vi gick till gamla goa Karlssons där vi njöt av iskallt vitt vin och öl, helgalet att det var typ ett år sedan jag var ute och drack lite alkohol sist. Det var sååå himla skönt att bara få sitta och skvallra och vara nostalgisk utan att nån behöver amma, byta blöja eller springa efter nån lite buse som rymmer snabbt numera!!! Nu var det ju tyvärr så att Karlssons inte riktigt är lika hett som det var förr, då kunde man knappt få plats om man kom 16.01 medans man nu inte ens behövde trängas vid baren... Lite tråkigt men det spelade ingen roll eftersom jag hade allt sällskap jag ville ute vid vårt bord som tydligen även fungerade som en mindre "orginal-magnet"...

Orginalet -Det är synd om er
Jag (efter ihärdigt ignorerande)- varför det?
Orginalet- Ni har inga pojkvänner.
Jag/Johanna/Kattis- öööö....joooo....

Orginalet nöjer sig lyckligtvis med detta och haltar vidare, sen passerar han vårt bord typ 20 ggr till under kvällen. Trots detta och trots att Stefan ringer och berättar att Selma är på fruktansvärt skrikhumör och Ellen är uthungrad så blir det en skön kväll med mkt snack i lugn och ro om allt och inget. Ser redan fram emot nästa gång.

När jag kommer hem är Selma gladare men tyvärr vaken, efter en liten stunds liggande på ett för mig mycket obekvämt sätt somnar hon dock och vi kan med gemensamma krafter lägga henne i sängen..intressant att se när det är dags för mat nästa gång, förhoppningsvis inte innan typ kl 10 imorgon (yeah right....)





5 kommentarer:

Marie sa...

Härligt det låter! Stackars er som inte har några pojkvänner...

Anna sa...

ja..buhuuuu....

Mormor sa...

Ni ser ut att må riktigt bra alla tre, det är ni värda.

Kattis sa...

Tack för en härlig kväll!!!

Malin sa...

Åh vad mysigt (bortsett från vissa störande moment då...)!! Ni är så fina, saknar er!!