torsdag 27 december 2012

Tjejen med svar på allt...

Selma snackar bort mig rejält nu för tiden. På julafton tyckte jag att hon skulle hjälpa Stefan att skotta lite "så att tomten inte skulle fastna i snön och inte kunna dela ut hennes paket". Fick då svaret "men tomtens renar flyger ju så högt högt högt upp så de kan inte fastna". Så sant...att jag inte tänkte på det!?

Nu i morse var jag jäkligt trött eftersom jag satt uppe i soffan med Agnes halva natten. Halv 8 ville Selma dra med mig upp men jag var inte sugen på det alls. Jag satte på TVn men hon ville gå upp och leka. "Men mamma, så här gör vi! Jag är ganska pappig idag så när pappa kommer upp DÅ får du gå och lägga dig. Kom så leker vi djurpark. Jag kan ju inte va uppe helt själv!"

När vi kom upp kom Stefan strax upp också, men då ångrade hon sig och försökte få mig att vara uppe ändå...men tji fick hon! Jag däckade ett par timmar till....

Inga kommentarer: