måndag 17 december 2012

Måste bli fler gånger!

Jag tog med tjejerna till det lokala biblioteket idag. Varför har jag aldrig gjort det innan? Supermysigt ju! Kommer så väl ihåg när vi gjorde det som små och det är varma, härliga minnen. Har ju alltid älskat böcker och att läsa så det är något jag vill föra vidare till mins flickor. Selma fattade galoppen kan man säga. Hon högg tag i ett antal böcker och hoppade in i läsgropen medan jag kunde vandra runt och leta efter nåt till mig själv. Agnes ägnade sig mest åt att INTE följa reglerna... Hon ville helst gorma jättehögt, kul akustik tror jag. Eller så ville hon tugga på böckerna. Inte helt ok det heller. Vi lånade iaf hem tre böcker till Selma och en till mig. Det tyckte Selma var lite snålt av mig.
-varför lånar du inte lite fler som jag mamma?
-ja du... Det är ju lite mer text i mina så jag ska nog vara glad om jag tar mig igenom en bok på 4 veckor.
- men det är text i mina med...massa text!





Inga kommentarer: