onsdag 12 december 2012

Luciafirande, dagens utmaning.

Ställde klockan idag. Totalt i onödan som vanligt men ändå. Det var dags för lussefirande på dagis. 7.20 skulle alla barnen vara där ombytta och med egen frukost . Fatta att jag panikade över detta igår. Att kunna leverera ett luciaklätt barn (helst helt och rent) på ett givet klockslag är en utmaning. Till lucia hör ju nämligen lite attiraljer såsom en krona med fungerande lampor och batterier, ett lucialinne som helst ska se någorlunda strykt ut och så helst ett hyfsat välkammat litet barn. Förutom detta ska ju även den lilla tösen vara färdig och ur pyjamasen samtidigt. Hur jag själv såg ut har jag ingen aning om... Mycket som ska på plats samtidigt med andra ord. Men allt gick bra och barnen var så söta med sina outfits. Väl på dagis var det övervägande lucior och pepparkaksgubbar i "tåget" ;-). Efter detta har jag och Agnes mest tagit det lugnt och så har jag pysslat lite...











Inga kommentarer: