torsdag 6 december 2012

Agnes 8 månader

Längd: 71,3 cm
Vikt: 9240 gram.
Så sover jag: Ungefär som tidigare men för tillfället bättre på natten. Sover mindre på dagarna, typ 3 timmar sammanlagt. Men mamma har visst inte så mycket hopp om de närmsta månaderna eftersom BVC-sköterskan pratade om den jobbiga separationsfasen som jag tydligen ska gå igenom nu! Stackars mig som plötsligt förstår att mamma och pappa kan försvinna och stackars mamma och pappa som kommer behöva bära runt mig som ett plåster framöver ;-).
Så äter jag: Mycket och gärna! Spelar ingen större roll vad det är för nåt, bara det langas in i munnen med en väldig fart! Tycker inte om när det går för långsamt. Att leka med vattenmuggen är en bonus när jag äter, låter förbaskat kul...
Detta gillar jag: Att få besök. Älskar när det händer saker omkring mig. Då är jag som mest harmonisk. Det är liksom mysigt att ha lite olika människor att titta på, gärna ett par stycken i min egen storlek också! Hemma hos Tuva finns en SJUKT rolig låda full med massa bilar, den gillar jag skiiitmycket! Jag gillar också att busa i min säng, och att försöka rymma när någon kommer för att plocka upp mig. Då får jag en jäkla fart! Att riva ut saker ur hyllor och skåp är även det en mycket bra sysselsättning. Äääälskar att BADA!
Detta gillar jag INTE: Att bli påklädd!!! Finns inget tråkigare... Att åka bil gillar jag inte heller så värst mycket.
Mina skills: Sitter, ålar, kryper, klättrar och ställer mig mot saker. Jag är visst lite smått intensiv säger mamma. Vinkar mycket och gärna gör jag med, kul när folk skrattar och vinkar tillbaka.
Favoritcitat: Gräset är ALLTID grönare på andra sidan! Bäst att ta sig dit så fort det går...


Toodeloooo!



Inga kommentarer: