onsdag 31 oktober 2012

Skylla på tänderna

Att skylla bebisens dåliga humör, kassa mage, snoriga näsa, plötsliga feber och ständigt dreggliga mun på tandsprickning har vi nog alla gjort. En natt av skrik och tandagnisslan kan kännas liiite lättare om man faktiskt kan förklara det med just tänder. Det går ju över. Och oftast är det ju mest intensivt någon/några dagar och nätter. Sen är det ju tyvärr så att inte alla tänder gör entré på samma gång utan eländet sprids ut under flera, flera månader ja till och med år. Men man har ju iaf alltid något att skylla på. Jag har precis insett att jag faktiskt inte kan skylla på detta vad gäller Selmas tillfälliga svackor. Hennes mun är full nu. Men Agnes tror jag nog att jag kan säga det om. Idag tyckte jag nämligen mig känna en vass liten bissing i underkäken... Och natten till idag var synnerligen dålig, likaså sömnen idag. Och hon är ju lite snorig. Återstår att se om jag inbillat mig eller inte...

Inga kommentarer: