tisdag 23 oktober 2012

Kvällens metod

I min ensamhet roar jag mig bland annat med att göra upp lite planer. Inga speciellt roliga, spännande eller ens intressanta planer. Kvällens projekt ingår i det jag tidigare påbörjat liksom så många andra småbarnsföräldrar. Vi kan kalla det "sov-hela-natten-utan-amning/snuttning/tuttning-varje-hel/halvtimme". Mkt angeläget att detta projekt någon gång lyckas känner jag och helst inom de närmsta typ 3 veckorna eftersom jag planerat att fasa ut amningen ganska snart... Kvällens inte alls speciellt vetenskapliga metod gick ut på att jag ganska nära inpå nattning (kl 19) försöker förmå lillskruttan att amma mer än 5 minuter trots att storasystern sitter vid hennes huvud och "viskar" saker som "varfööör ska jag va tyyst maaammmaaa???" "jag vill iiiinte vaaaa tyyyst maaaammaaaa...jag vill praaataaaa" mm mm mm. Sen somnade lillan ganska lätt och lades i sin säng. Ca 3 timmar senare gav jag henne ca 1,5 dl välling.... Nu återstår det bara att se hur detta påverkar sömnen. Just nu låter den ganska gnisslig och orolig tyvärr....




Liten längtar ut!

Inga kommentarer: