tisdag 9 oktober 2012

Agnes 6 månader


Längd: 67,3 cm
Vikt: 7625 gram
Så sover jag: bäst i vagnen ute. Så gött med lite frisk luft i lungorna! Somnar bäst när någon behagar ta mig ut på en liten promenad, gärna med syrran cyklande bredvid så man kan somna till lite underhållning. Nätterna funkar inte så jättebra enligt mamma. Vaknar ganska ofta av antingen kurr eller knip i magen. Vaknar ALLTID tidigt.
Så äter jag: äter gröt varje morgon, gärna med lite fruktpure. Äter gärna lite vanlig barnmat någon gång på dagen och har precis börjat med välling på kvällen. Resten av dagen och natten blandar jag tuttemjölk och ersättning lite hur som helst. Funkar bra alltihop! fast jag får allt lite ont i magen...
Detta gillar jag: fortfarande att kolla på syrran, det är så nedrans roligt när hon skuttar runt eller leker tittut! Gillar oxå att sitta själv på golvet och leka med alla mina (ärvda) leksaker. Gåstolen är också fortfarande en favorit och varje dag blir jag bättre på att ta mig fram, svisch svisch! Att hänga med mina bebiskompisar Linn och Tuva är också väldigt kul, vi brukar snicksnacka lite sånt som mammorna inte fattar.
Detta gillar jag INTE: Att klä av och på mig. Såååå tråkigt när någon ska hålla på och styra mina armar och ben, jag kan ju för sjutton själv! Gillar inte heller att ta sovmorgon...
Mina skills: Sitter skitbra utan stöd, sålänge jag inte vrider mig för mycket eller kollar upp i taket, då dimper jag rätt snabbt. Har oftast lite extra stöd av amningskudden bakom mig. På mage tar jag mig fram bra om motivationen finns, då ålar jag på friskt!
Favoritcitat: Morgonstund har guld i mund!















1 kommentar:

Malin sa...

Åhh vilken fin bild på dig och sötnosen!