torsdag 8 oktober 2009

Gröt och bad

I några dagar nu har Selma fått lite gröt på kvällen, detta leder till ett helt annat klabb än amningen kan man ju lugnt säga. Arbetsskadad som jag är vill jag ju också att hon ska få testa själv, men händerna-på-ryggen-princien funkar inte riktigt här. Mest för att skeden då hamnar alldeles för långt bak i halsen. Ser ut som hon gillar det eller hur? Jag gillar ffa den rena och fina kudden hon har bakom huvudet, ser ju nästan ut som en grytvante...eller?



Efter detta kändes det som det var dags för ett mysigt skumbad med mamman, bildbevis kommer denna gången. Eftersom det var pappan i familjen som agerade fotograf var jag tvungen att radera några bilder innan jag ens vågade sätta i SD-kortet i datorn...

Idag har vi för övrigt varit på Holmgrens och käkat lunch med pappa och brorsan, ärtsoppa med pannkakor blev det, yummy. Hann också spana in i shoppen (där kvinnorna hör hemma) och hittade gott om fina smycken ifall nån känner sig manad att köpa en present...

4 kommentarer:

Johanna sa...

Hihi gillar grötbilden starkt!! Och vilken fin nackkudde hon har ;)

Mormor sa...

Jag tycker att Stefan ska ta patent på den

Anonym sa...

Farfar sa...
Roligt att se, Far och dotter är så fokuserade på gröten.
Blir nog bättre med kladdet vad det lider....

Anna sa...

Här var det mest bebis :o) Såg att ni hade en hög med sand på er tomt iaf vilket är mer än vad vi har så ni får vara nöjda med den :o) Ni ska bygga samma variant som oss ser jag och nästan samtidigt oxå. Jag hoppas på mer husinlägg sen så vi kan jämföra vårt bygga med ert. Lycka till med huset och självklart även bebisen!