onsdag 21 oktober 2009

Bygget mm

Det har varit lite dåligt med bloggande denna veckan, jag skyller på att jag har bytt hundrasjuttioelva bajsblöjor om dagen sedan i fredags. Idag har vi varit riktigt aktiva! Jag började dagen hos M och I där vi tog en härlig promenad i den underbara friska luften (fast egentligen så fikade vi först), efter detta kollade vi läget på tomten, jag och Selma står här placerade i mitt och Stefans framtida sovrum:


Här ser vi tomten framifrån, ni ser ju hur hårt det arbetas ;-)

Efter detta bar det av hemåt för en snabb middag bestående av pizza, smakade väldigt gott! Sedan gav jag mig av till IKEA för att träffa Johanna (fika igen). Stefan och Selma promenerade hem till Fia och Micke för att välkomna det nya tillskottet i familjen, där hämtade jag dem senare. Galet liten plutt den där grabben, svårt att tänka att Selma var så liten för bara 5 korta månader sedan! Nu ska vi chilla framför Greys anatomy!

3 kommentarer:

Anna sa...

Man slås direkt av att grunden ser så liten ut. Vår säljare sa att man kommer känns så och jag tror hon kommer att få rätt. Härligt när det händer saker då känns det som att man är på väg framåt mot inflyttningsdagen :o)

Pappa sa...

Riktigt kul att det börjar hända lite synligt på byggfronten.
Åkte förbi tomten nu ikväll.

Anna sa...

Visningshus en helg! Vad skoj! Jag hoppas att ni har sett till att få tillräckligt betalt bara. Hittade tips om det på nätet (vi har en länk på vår blogg) där hon skriver hur mkt som är rimligt att kräva. Hon avrådde dessutom bestämt från allmänna visningar pga en del saker. Ta en titt...finns under länkar och den heter nåt med tips för byggare (på sidan väljer du tips och råd). Vi hade vårt byggsamråd i måndags. Vi var väl sådär nöjda med vår KA men kommunen krånglade inte så mkt iaf. De hade någon invänding om att badrummen egentligen var lite för små men inget mer än så. Lycka till!