tisdag 13 oktober 2009

Bank, bygglov och Tapas!

Idag har varit en händelserik dag. Det började med bankbesök för att fixa med byggkreditivet, för att få detta behövdes ett godkänt bygglov vilket vi bara hade fått muntligt. I övrigt var det inga problem men det där bygglovet nojjade vi oss lite över. Stefan fixade dock detta under dagen och nu är alla papper inlämnade på Nordea äntligen! Byggarna har dåligt med jobb för tillfället och vill sätta igång direkt, spännande!!!



Hemma från banken satte jag igång och laga lite tapas som skulle inmundigas tillsammans med Kattis, Johanna, Ellen och Nils. Jag gjorde några favvosar (typ de enda jag kan) och de såg kanske inte direkt urläckra ut men är väldigt goda! på menyn stod baconlindade dadlar, tortilla española, quesedillas med getost och honung, kex med brie och babybel samt vitlöksbröd. Så här ser det ut när man tränger ihop alla i köket!


Det är alltid lika trevligt att ha gänget på besök och jag längtar så tills vi kan komplettera med Malmöiterna! Nils visade tjejerna sina bästa konster och de upphör inte att imponeras av honom. Nu sover lillan (för tillfället) så jag ska passa på att slappa framför TV´n.

P.S Selma sov sig igenom nästan hela bankbesöket...tji fick hon!!!D.S

6 kommentarer:

Mormor sa...

Det va ju synd att hon inte fick impa på bankmannen.

Anna sa...

Lite hann hon impa!

Bibban sa...

Så himla mysigt det ser ut;)
Kram Bibban

Malin sa...

Jag vill också va me... Puss!

Anna sa...

Grattis till bygglovet! Skönt att ni tog tag i det där med spärrförbindelsen tidigt oxå! Jag tror det löste sig för oss men jag är tveksam till att Eksjöhus har fått den ännu. Vår bankkvinna ringde dock Eksjöhus och lovade att spärren skulle komma denna vecka vilket de godkände *pust*. Kakel och klinkers kommer vi nog aldrig kunna bestämma för det är som sagt en djungel. Vi har en svag uppfattning om att vi inte ska ha så mycket färger eftersom man kanske tröttnar snabbare på det. Känns dock lite tråkigt eftersom jag älskar färgglada mönster.

Tror dessutom att det är bra att era byggare har lite att göra. Vår huvudansvariga är så upptagen att vi inte får våra papper trots att vi blev lovade dem för tre veckor sen. När jag läser om ert bygge börjar jag nästan tro att vi har oförtjänt mycket "problem" med vårt redan nu.

Marie sa...

Vad fint du gjort här!

Kramis!