fredag 25 september 2009

Kvalitet vs kvantitet!

Igår var jag på A6 precis som resten av södra Sverige, mitt uppdrag var höstskor och dessa 3 par fick följa med hem, priserna syns visst lite otydligt men ni ser nog om ni anstränger er (eller sätter på läsglasögonen).

För skojs skull gjorde jag en liten jämförelse med "äkta vara" för att se precis hur mycket jag sparade på att köpa dessa B-varianter av några kända märken. Resultatet följer:


Skulle jag köpt de dyra varianterna hade jag alltså fått betala liiite extra. I dagens ekonomiska läge med föräldrapenning så kan jag tyvärr inte unna mig såna utsvävningar, får hoppas skorna håller en säsong åtminstone!

Jag föredrar kvantitet över kvalitet!

På kvällen hade vi rejält fredagsmyyyys med pannkakor, glass och hjortronsylt. Till detta dracks ett glas sicilianskt rödtjut och måltiden avslutades med en smaskig chokladbit. Tänkte ta kort på detta men hann inte innan jag glufsat i mig hela köret! Nu blir det nya tag med barnvagnspromenader i veckan!

1 kommentar:

Mormor sa...

Är man mammaledig så får det ju bli den billigare varianten.