torsdag 10 januari 2013

Men sömnen då?

Nu har det varit väldigt tyst om sömen på länge...och det beror på att den har varit...wait for it....BRA! Och hur kul är det att skriva om bra grejer? Mycket roligare att få vältra sig i självömkan och gnälla om ICA-kassarna under ögonen. Skämt åsido. Jag vågar inte prata om att det går rätt bra nu för det är ju lika med minst 1 månads otur och det vill jag inte ha! Agnes har haft ett par riktigt bra nätter och jag har galet nog behövt väcka henne på morgonen när vi ska till dagis. Fint. Selma har också varit väldigt duktig och har sovit de flesta nätterna i sin egen säng eftersom:
"tomten sa ju att jag skulle sova under min sänghimmel, annars kommer han ju och hämtar tillbaka den..."
 
Inte visste jag att det jag säger ibland kan ha en sån inverkan på lydnaden. Jag sa detta till Selma i hopp om att hon kanske kunde sova liiite oftare i sin egen säng och det gick ju riktigt bra! Men saker har en tendens att tappa sin glans efter ett tag så vi får väl se hur länge det här varar. Jag är iaf glad för varje natt som erbjuder god sömn!

Inga kommentarer: