söndag 6 januari 2013

Agnes 9 månader

Längd: okänt
Vikt: okänt
Så sover jag: Faktiskt ganska hyfsat. Fast vi har haft några småjobbiga nätter precis eftersom jag varit förkyld och haft lite ont i magen och i munnen. Inte konstigt när man producerar den första lilla framtanden i överkäken! Men nu har den tittat fram så nu kanske det blir lugnt ett tag (tills nästa...och nästa och nästa osv).
Så äter jag: Jag har precis haft min första matsvacka. Har inte varit sugen på käk alls faktiskt. Sen har jag ju lärt mig att om man vägrar äta tillräckligt mycket så får man dessert direkt! Note to self: vägra ALLTID mat! Jag äter gröt på morgonen, sen burkmat till lunch och middag och sen lite gröt igen på kvällen. Oftast vill jag ha en skvätt välling på natten också...
Detta gillar jag: Att stå och gå utmed möblerna. Jag reser mig och sätter mig HELA tiden, det blir ALDRIG tråkigt. Min favvoplats att stå vid är pappas x-box. Den plingar så kul när ma tar på den och speciellt kul är det när luckan öppnas och man får försöka fånga den konstiga plattan som kommer ut. Pappa blir lite sur när jag leker med den...fattar inte varför?
Detta gillar jag INTE: Byta blöja är ju skitsurt. Tur att päronen har fattat att jag vill ha up&go så det går fort!
Mina skills: Kryper och ställer mig mot saker och går utmed. Är visst duktig på att sätta mig också. Fast konstigt nog har jag alltid ett blåmärke i pannan, är tydligen inte så försiktig alltid...
Favoritcitat: Full fart framåt!!!
Sån är jag just nu: En riktigt glad skit säger mamma. Skrattar ofta och mycket och fattar galoppen när jag busar...äääälskar att vara olydig och göra tvärtemot när någon säger ajabaja!


Crazy baby...



Inga kommentarer: