söndag 8 januari 2012

Tuttläget

Nu är det 2 veckor sedan napparna lämnades bort till tomtebebisarna. Och jag måste säga att det gått väldigt smidigt. Att inte kunna stoppa in ljuddämparen då och då har dock inneburit en del nyheter i vardagen.

* No more middagslur, synd för mamman men skönt att slippa dela upp alla dagar i fm/em aktiviteter.
* Lite högre ljudnivå här hemma vilket har lett till Selmas nya smeknamn "Decibel". Det här gäller både när hon är arg och glad, det görs helt enkelt mer ljud nu.
* Mer skratt, bus och aktivitet i allmänhet. Över är tydligen tiden då man kunde sätta sig framför en film och mysa....nu är det action från morgon till kväll.
* Enklare nattningar och tidigare kvällar, skönt för trötta päron.

Imorgon är det dags för den vanliga dagisrutinen igen och jag kan se fram emot 5 heltossiga morgnar när jag utgår ifrån att jag kommer vara något svettig när lämningen är över. SElmas favvo just nu är nämligen att  rymma så fort det talas om kläder, blöjor eller tandborstar. Tur att jag är så smidig...

Hoppetossan


Selma hade lite svårt att säga hejdå till alla tomtarna

Inga kommentarer: