fredag 8 februari 2013

Hur effektiv kan man bli?

Huset såg imorse it som andra världskriget. Jag såg ut som sju svåra år och barnen trilskades. Ikväll ska jag på aw (inshalla) och i min plan ingick Stefan. Alltså att han skulle komma hem som vanligt. Planerna kastades om när han plötsligt behövde jobba över. Då fick jag värsta effektivitersrycket och började röja i köket, dammsuga, städa Agnes rum, köra igång diskmaskinen och sist men inte minst duscha. Det sista var svårast. Agnes älskar badrummet och vill helst sitta inne i duschen. Därför fick jag duscha med enbart en hand. Den andra var tvungen att hålla emot duschdörren hela tiden. Inte så värst avkopplande. Nu söver jag Agnes och hoppas hinna fixa lite smink när hon sover...



Trevligt med sällskap i köket men svårt att få nåt gjort...

Inga kommentarer: