onsdag 6 februari 2013

Agnes 10 månader

Längd: 75 cm
Vikt: 10.3 kg
Så sover jag: För det mesta så sover jag ganska okej. Äter någon gång per natt, antingen vid 23 tiden eller vid 03 tiden. Mamma försöker styra upp det och ge mig en flarra nån gång innan hon somnar...jag gillar ju annars att ligga och sova räv tills hon somnat till riktigt gött, DÅ lägger jag in stöten och börjar tjoa efter mat! Sover fortfarande ofta jämte mamma i sängen ifrån typ 02, det blir ju så ensamt i sängen och jag gillar att ligga nära! Se mitt favvocitat!
Så äter jag: Jag gillar mat. jag gillar gröt. Jag gillar frukt. Jag gillar välling. Äter det mesta och gärna ganska mycket. Det är nog anledningen till att min kurva pekar brant uppåt!
Detta gillar jag: Att göra hyss. Krypa fram till krukan med olivträdet och snabbt som ögat sprida ut massa jord på golvet...det är grejjer det! Mamma säger att jag är klåfingrig...fattar inte alls vad hon menar med det!?! Jag är ju bara väldigt nyfiken, och VÄLDIGT envis.
Detta gillar jag INTE: När någon hindrar mina hyss och tar ifrån mig kuliga saker som plastbitar, jord eller kanske småsten.
Mina skills: Kryper snabbare och snabbare och praktiskt taget springer utmed möblerna. Börjar släppa och stå utan stöd men helst inte. Gillar att använda typ stolar för att gå över en öppen yta, har hört talas om sådana där läragåvagnar men har ingen själv. Det låter ju annars ganska lattjo. Jag kan även vinka, skaka på huvudet och nicka. Snackar också en hel del men alla verkar inte fatta vad jag menar! Tur att jag har mina bebiskompisar att kommunicera med.
Favoritcitat: Ligga tätt är alltid rätt!
Sån är jag just nu: Jag är en envis, knubbig liten solstråle som älskar uppmärksamhet och massor av bus



Underbara lilla knubbis!

Inga kommentarer: