måndag 23 augusti 2010

Helgen i Delsbo!

I fredags gav vi oss alltså av norrut för att gå på Daniel och Brittas bröllop. För er som inte hängt med tidigare är alltså Daniel Stefans bror och Selmas "Godfather". Det tog oss ca 8 nätta timmar att ta oss ifrån Jönnet till Delsbo och vi var hyfsat trötta när vi kom fram, det var UNDERBART att få lägga sig i en mjuk, oknarrande säng och sova natten igenom utan att vakne en enda gång. Jag vaknade nog likadant som jag somnade för min ena arm var stendöd. Under dagen kollade vi in Delsbo centrum, dvs ICA, Hemköp, pizzerian och macken samt turistattraktionen "berget" som jag inte minns vad det hette.

Riktigt fint var det iaf "berget"


Kl 16 var det dags för vigsel på "Forngååårn" och som tur var höll regenet upp så att vi kunde vara ute.

Stolt blomsterflicka aka brudgummens mamma

Forngåååårn

Man och hustru!

Det var en jättefin ceremoni och brudparet var vackra och lyckliga. Sen var det dags för fördrink utanför "gååårn" innan vi gick in och bjöds på middag.
Brudgummen med syskon

Under middagen var det lite spex iform av tal, sång och lekar, allt i lagom dos så att det inte blev tröttsamt.

Min plats

dukning i vitt och grönt

dekoration

Britta och buketten

Båda var rörande överens om vem som bestämde...


Efter mat och tårta vreds musiken upp och drinkbordet ställdes fram, resten är en dimma...Nej jag skojar bara, jag var lugn (till skillnad från mååånga andra).
När brudgummen var på toa ska ju alla andra killar enligt tradition pussa bruden, vissa var mer angelägna än andra!

Nu kan de äntligen slappna av!

Partajjande bröllopsgäster

Trötta, vi? Näääädååå...

Dansen pågick natten lång och fortsatte för vissa ända till morgonen. Vi sussade sött i våra sängar ca kl 4, det kändes ganska lagom med tanke på den långa bilresan dagen efter. När vi tids nog kom hem till Jkpg efter vad som kändes som ca 1 vecka i bilen var jag INTE Selmas favorit, det var bara pappa som gällde. Idag har vi dock haft mysdag på A6 med shopping och fika så jag är nog förlåten!

Inga kommentarer: