fredag 13 augusti 2010

Filmrecension

Då var det dags för bloggens första filmrecension (tror jag iaf). Sen tillskottet i familjen kom har jag sett uppskattningsvis 7 filmer (ok, kanske fler men jag sov mig säkert igenom de flesta). Ikväll har jag iaf kollat på Valentines day. Det var en film som verkligen är FULLPROPPAD med Hollywoods "Elit". Filmen handlar om en massa människor som firar Alla hjärtans dag på olika sätt, deras liv vävs sedan samman. En del träffas, en del gör slut, en del kommer ut och en del blir helt enkelt ensamma. Det är en ganska sötsliskig historia som levererar visdomsord på löpande band. Tankarna förs även till en gammal favvofilm som tar upp ungefär samma tema fast vid en annan högtid, fast Love Actually är helt klart MKT bättre än denna Hollywoodska härmapa! Men oavsett detta så slinker den ner hur lätt som helst tillsammans med en skål popcorn, den är lättsmält och lämnar en mysig och hemtrevlig känsla efter sig och den blir inte sämre av att hunken McSteamy visar bringan titt som tätt. Rekomenderas till alla kvinnliga läsare en kylig höstkväll tillsammans med tända ljus och favvosnacksen!

Inga kommentarer: