onsdag 6 november 2013

Utbildningsdags

Torsdag och fredag ska jag gå på utbildning igen. Human Dynamics. Så.Jäkla.kul. 2 heldagar då jag har möjlighet att ägna mig helt åt mig själv och att rota runt i min personlighet. Det är ett fantastiskt tillfälle att lära känna mig själv och ta reda på mina styrkor och svaga punkter. Men det är jobbigt också, vi vänder ut och in på oss själva och skalar av lager efter lager av inlärda beteenden och rollföreställningar. Vi stöttar även de andra i gruppen att hitta sig själva genom diskussioner och små redovisningar. Tanken med utbildningen är att lära känna mig själv och få kunskap om hur andra kan fungera och på då sätt kunna kommunicera och samverka bättre med andra. Det är bara sååå givande och stundtals irriterande. Jag önskar att alla andra också hade den här kunskapen. Exv fick jag alltid höra följande fras i skolan när det gällde betyg: "du skriver jättebra på proven men måste vara mer aktiv på lektionerna".
Problemet är ju bara att det här inte alls kommer naturligt för mig. Jag har svårt att bearbeta information snabbt och direkt och hade väl därför svårt att vara aktiv på lektionerna eftersom jag behöver tid att processa all information innan jag kan använda den... Får jag däremot gå hem (eller gå ut och gå) och bearbeta informationen har jag massor att säga och tycka, men då är det ofta försent.

Ska bli intressant imorgon och se vilka insikter som kommer...



Middagslyx med långkok och tända ljus.


Crazy kids!

Inga kommentarer: