lördag 30 november 2013

Lördag igen

Time flies. Dagarna, veckorna och månaderna går ösfort som Selma skulle sagt. Nu är november snart slut och här har vi laddat för december och juletider med mossa (så jäkla mycket mossa) och hyacinter som antagligen kommer ge mig massa huvudvärk men whatever, är det jul så är det! Selma hjälpte mig att pynta (eller punta) idag och hon höll ut jättelänge (öslänge) innan hon var tvungen att pyssla lite.

Idag har jag och Selma varit på torget med mamma och jag blir så imponerad av hur den lilla tösen kan titta och titta och tiiitttaaaa på allt utan att vilja köpa nånting. Ingen shopoholic där inte. Bra. Det finns så mycket viktigare saker i världen än att konsumera och handla nytt, nyare, nyast. Nu får hon snällt hålla sig till julafton.

Agnes fick hålla sig hemma med Stefan. Vårt lilla "ögonbarn" har nog dragit på sig en ögoninflammation igen. Så jobbigt det där med variga ögon och vaglar som bara inte vill ge med sig. Stackars liten. Men hon är glad ändå. Hon bär omkring på sina pixiböcker, dockor och kaffekoppar medan hon städar undan gammalt skräp och snackar massa goja som vi inte förstår. Älskade skrutt. Idag var stoltheten enorm när hon fick nagellack precis som storasyster. Morfar var förbi en kortis och när hon insåg att han inte hann se hennes naglar blev hon såååå ledsen. Gulle. Nu ska jag snart knoppa in jämte två fina familjemedlemmar. Den största och den minsta.
























Stora tjejen är redo, lilla med...



Vageln för ett tag sedan... Bättre nu iaf!

2 kommentarer:

Morfar sa...

Ooops missade jag hennes fina naglar, får komma förbi i morgon,.

Anna sa...

Ja hon blev besviken när du gick!