måndag 2 april 2012

Stenläggning och påskpyssel

"Vi" håller ju på att lägga lite sten på framsidan här hemma och hejsan svejsan va snabbt det går! Kul att se framstegen varje dag! Mindre kul att se till att man inte går runt i alltför sliskiga myskläder när det är riktiga människor (killar) utanför fönstren hela dagarna. För övrigt är jag ju en ganska astråkig mamma nuförtiden som inte orkar med några större utflykter så gissa om jag var stolt när jag tog med lillan på påskrisjakt efter lunch. Tur att vi inte behövde gå så långt. Jag fick dock skämmas lite när Selma påminde mig om att man inte får bryta kvistar ifrån träden....Ojdå... Imorgon ska hon till dagis igen och det är ju tur så att hon får leka av sig lite! Och tur för mig som får lite välbehövd vila. Nu kan ju bebisen välja att titta ut när som helst! Helsjukt.

Hålen ska ju givetvis fyllas med en sten...



I med fjädrarna!


På med vinterkitet igen...

Inga kommentarer: