tisdag 15 februari 2011

Vad är det för en dag?

Nej idag är det sannerligen ingen vanlig, trist, kall tisdag. Nähä! Idag är det min födelsedag och OJ va annorlunda jag känner mig nu när jag påbörjar mitt sista år som en person i "20-årsåldern". Om ett år flyttar jag upp en kategori men det gör mig ingenting (än så länge...). Jag känner att det där med åldersnoja är ett I-landsproblem som bara tar en massa energi om vi går runt och grämer oss över det. Se det från den ljusa sidan och va tacksam över att få privilegiet att bli ett år äldre istället. Tänk va gammal och vis jag har blivit!!!

Eftersom Stefan jobbar kväll bestämde sig Selma för att minsann vara uppe och busa lite extra länge, och vad gör väl det? När jag frågade om hon ville gå och lägga sig hytter hon med näven åt sovrummet och säger -Näää sova!!! innan hon snabbt som attan försvinner in på sitt rum och börjar leka. Ca 15 minuter senare har dock mamman vunnit ännu en kamp och lilla fröken sussar sött i sin säng.



Grattis till mig!

Blast from the past

Inga kommentarer: