torsdag 17 februari 2011

Lek och tandläkare

Idag har det lekts här hemma, kurragömma, kafferep, "dockan-har-bajsatleken", "katten-har-bajsatleken", björnen sover, mamma sover, tittut och selmas absoluta favoritlek: "riva ut ALLA mössor, vantar, halsdukar och strumporleken". Detta har resulterat i att det hem jag städade på förmiddagen numera ser allt annat än städat ut. Det är till och med värre än innan. Och nu orkar jag inte städa mer, det är knappt så att jag orkar gå in och duscha, ännu mindre ta bort smink och borsta tänderna. Fast det där med tänderna får jag nog tvinga mig till ändå eftersom jag gjorde ett besök hos tandläkaren i morse... Dagens besök kostade bara 50:- eftersom jag hade två innestående "tandvårdscheckar" eller va det heter. Synd bara att jag dragit på mig ett hål som behövde lagas. Skit också! Finns det någon tråkigare utgift? Jag fick även veta att jag borstar mina tänder alldeles för hårt samt att jag nog gnisslar tänder på natten. Dags att chilla ner lite tyckte tandläkaren och det kanske jag skulle överväga. Fast Flux var iaf bra att jag använde, synd bara att det inte har nån verkan om jag inte använder tandtråd...Bakläxa igen!



Kombo av kurragömma och titta i fotoalbum, två favoriter.

Tvätta, tvätta.

Stöka, stöka!


2 kommentarer:

Kattis sa...

Hur många år har jag inte tjatat om tandtråd???;))) Sen sjuan kan jag tro!;)

Anna sa...

Jag vet...jag borde lyssnat mer på dig, du är så vis!!!