måndag 21 februari 2011

Mysmåndag

Idag är jag ledig, det är underbart! dagen började med att jag väcktes av Stefans mobil kl 5 eller nåt. Detta kanske uppfattas som negativt, men nej, att väckas av ett alarm som inte består av Selmas ljuva stämma är lyx. Det händer väldigt sällan att mobilen hinner först nämligen. Idag fick jag ligga kvar i sängen till typ 7.20, iofs hade jag en liten hand i ansiktet och en hand i håret som tvinnade mitt arma barr hårdare och hårdare hela tiden men jag lyckas sova igenom det också...

Efter detta härliga morgonmys har vi hängt lite på A6 och lyxat med lunch på Donken, härligt! En sjuk grej hände på leklandet dock, det var en annan liten tjej där som lekte och hon och Selma var sjukt lika! Exakt samma hår, samma längd och bredd ungefär, hennes mamma och jag var helt förstummade, ganska freaky! I vanlig ordning somnade lilla S i bilen hem och nu sussar hon gott i sängen. Gullungen.



Selma börjar dagen med "baffe" och "tining"

1 kommentar:

elin sa...

hejsan fina anna!

såå roligt att läsa igenom din blogg o se hur du har det i livet just nu!

din lilla tjej är så lik dig när du var liten! underbar.

det glädjer mig att du verkar må bra o är lycklig o allt det dära som man vill. jag smyger nog in här o kikar lite då o då. alltid kul o uppdateras lite på folk från barnarpstiden!

många kramar/ elin

PS! JUST DE JA... dixie, vips o trixi... det där hade jag ju baskimej förträngt. inte de riktiga hamstrarna alltså, men de där hittepåena vi gjorde böcker om. borde uppdatera o sälja barnböcker du o jag va?! *GAAAH*