söndag 5 december 2010

Vicken helg!

Denna helgen har varit totalt MAXAD! Eller nja, kanske var det lördagen som var det och söndagen har liksom bara puttrat på i ett lugnt, skönt tempo. I lördags var jag och Johanna änteligen i stan och kollade in Lagerhaus, Granit, Deichman och nya stora Gina Tricot. Va gött att stan förnyas ibland. Efter detta bar det av till Värnamo (ja, vägen är lika tråkig på helgen). Vi hälsade på lite vänner och Selma fick leka med lite andra barn än vanligt, nämligen dessa sötnosar. Efter lite glögg, pepparkakor med gudomlig mögelost, lite choklad och umgänge gav vi oss av till Hjälshammar där vi firade farmor och farfars 60 åriga bröllopsdag, inte illa pinkat att hålla ihop så länge inte... Där käkade vi lite till, tjötade, jagade barn och skrattade åt kidsens framträdande på scenen. De stora tjejerna sjöng och klinkade på pianot medan Selma dansade för fullt. De bjöd på klassiker som "Imse vimse spindel" ,"I ett hus vid skogens slut..." och "lilla snigel" bland annat. När Selma stod där och visade alla rörelser perfekt till låtarna hade jag INTE långt till tårarna kan jag säga...mitt lilla frö!


Saga, Selma, Julia, Matilda och Amanda bjöd på show!

Spettekaka, vad annars?

Jag och min lilla stjärna!


Lejonet!

Barnens kafferep...eller?

Matilda tog hand om Selma som var såååå glad!


Idag har vi myst, fikat, busat och försökt tvinga Selma att gilla snön. Det sistnämnda gick inte så bra. Vi var ute ca 20 minuter innan vi fick ge upp och ta av alla förbenade ytterkläder igen...

Selma och katten tar en tupplur.

Skönt?

Selma håller i dagens samling och temat är sagor.

2 kommentarer:

Malin sa...

Spettekauga alltså!? Man kan ju tro att ni varit nere i skåne??

I WISH! Ses snart, pusspuss påer!

Anna sa...

Spettekauga är en Jönssons tradition vettu...rötterna finns ju i Skåne!