måndag 6 september 2010

Gammal mjölk?

Det är lite roligt att samma problem alltid finns i fikarummet på jobbet, vem ska köpa mjölk? Under den gamla goda tiden (innan mammaledighet) fanns det nästan alltid mjölk till kaffet, men tiderna förändras och den "mjölkansvariga" alltså hon som helt enkelt inte kunde dricka kaffe utan mjölk är mammaledig även hon. Jag frågade en dag vem som tagit över ansvaret och under drygt ett års tid har INGEN känt sig tillräckligt desperat efter mjölk så att de tagit på sig inköpet. Men konstigt nog försvinner mjölken ändå när någon äntligen införskaffar en liter eller så, konstigt? Jag tror att jag kommer ta på mig detta så småningom för jag står inte ut med att pressa i mig svart kaffe 2 ggr om dagen och det går heller inte att vara utan!

Och tro inte att vi låter en enda droppe mjölk gå förlorad, ifall bäst-före datumet är passerat får någon offra sig och testa mjölken i sitt kaffe för att se om (eller hur mkt) det skär sig... Idag tror jag att jag godkände mjölk som gått ut för 1 vecka sen, är man desperat så är man!


1 kommentar:

Anonym sa...

Ser fram emot att få mjölk i kaffet!