onsdag 18 november 2009

Status post svinvaccin

Igår var det min och Stefans tur att "inte bara skydda oss själva utan alla omkring oss". Jag har alltid tänkt att jag ska ta vaccin så fort det går men jag måste säga att propagandan för detta vaccin är ganska hård. Vill man inte vaccinera sig riskerar man typ att ta död på hela mänskligheten... En kul grej igår vid vaccinationen var att TV4 nyheterna var där och filmade och reportern pratade om att folk i alla åldersgrupper kommit för att få vaccinet, trots att det bara var de i åldrarna 18-30 som skulle sprutas, när hon säger detta och intervjuar den ansvarige står hela tiden ett äldre par i bakgrunden och ser sura ut...snacka om att känna sig utpekade! Jag tycker att man kan hålla sig till sin vecka faktiskt men det är liiiite typiskt den äldre generationen att tycka att de har förtur till allt eftersom de "har betalat skatt i hela sina liv". Nu dagen efter har jag liiiite ont i armen bara, hoppas det stannar vid detta. Selma blir ju 6 månader om typ 1 vecka fast hon fick ingen spruta ändå, lite tråkigt men det ska nog ordna sig med den saken! Idag kämpar hon vidare med sitt ålande när jag städar i köket, nu går det verkligen framåt!

1 kommentar:

Johanna sa...

Hihi nu går det undan!!