torsdag 3 april 2014

Ordning och reda

Nu börjar det bli lite ordning och reda i hjärnkontoret igen. Många stressmoment har eliminerats och någon slags balans är uppnådd. För tillfället. Jag försöker tänka att inget är beständigt och att allt förändras, och att detta i slutändan blir positivt. Men ibland blir det lite för mycket på för kort tid och då gäller det att ha verktyg att använda för att behålla förståndet. Mina verktyg har väl inte direkt varit nyputsade och därför blev det lite grus i maskineriet.

Vi har ju fått fantastiskt vårväder med sol, värme och massor av utevistelse med familjen. Det är som balsam för själen det där. Att få umgås med min fina man och våra härliga solstrålar. Jag är så lyckligt lottad så det är inte klokt.

På söndag fyller lilltrollet 2 år. Helt galet. Det är alltså snart 2 år sedan vår stora lilla "jättebebis" gjorde en raketentre i våra liv. Och som hon förgyller våra dagar...

Jag har oxå hittat tillbaka till en mer regelbunden träning vilket oxå gör det lättare att hantera en stressig vardag.














Inga kommentarer: