lördag 15 februari 2014

Aktuellt med Agnes

Selma har alltid varit en "duktig" tjej. Hon har varit mogen i sättet redan tidigt och alltid haft enorm empati och tagit hand om andra. Agnes är nog av en annan sort misstänker jag. Hon har en annan busglimt i ögonen och hon har allt som oftast något hyss på gång. Ibland kan jag komma på henne när hon sitter och sakta sakta drar ut en sida ur en bok/smular sönder en macka och slänger på golvet/häller ut ett glas mjölk på bordet. När jag då säger till henne att sluta med det hon håller på med skyndar hon sig att snabbt som blixten färdigställa buset. Hon slutar alltså inte utan gör helt tvärt om.

När Selma var liten och jag låtsades bli ledsen om hon gjorde nåt, typ drog mig i håret, så började hon gråta direkt. Hon var så känslig. Om jag gör samma sak med Agnes skrattar hon bara ännu högre och drar lite till för skojs skull. En riktig illbatting det där.

Å andra sidan är hon alltid först framme vid Selma om hon blir ledsen för nåt. Hon kommer alltid och ger henne en kram och försöker dra upp henne från golvet. Det är så spännande att se deras skillnader och att de verkligen är olika individer.







Inga kommentarer: