lördag 10 mars 2012

Lilla hjärtat!


Morgonen började som vanligt tidigt idag. Kl 6.00 trampar en mindre elefanthjord in i sovrummet. Fullpackade med kudde, nalle och snuttefilt får jag (och alltid jag) hiva upp henne i sängen och hela tiden gäller det att låtsassova. Där ligger hon en stund och verkar sova, knäpptyst och alldeles stilla. När jag slappnar av lite och rör ena armen någon millimeter uppfattar hon detta direkt och vänder sig om för att viska i mitt öra
- mammmaaaa...ja kan inte sooovaaaa. Ja vill gå upp å titta på monstrena....
Jaha, det var den sovmorgonen det! Fast jag hade inte räknat med nåt annat heller för den delen. Kl 18.00 igår påbörjade Selma själv nattningsrutinen.
- Ja ä hungji, ja vill ha nenne, ja vill läsa bok i din säng mamma...å myyysa...ja vill sova, ja ä tjött!
Vad göra? Man kan ju inte tvångs hålla henne vaken, och det spelar ingen större roll heller för den delen. Hon vaknar alltid tidigt ändå... Jag läste iaf på helt eget initiativ 4 godnattsagor för att dra ut på tiden till åtminstone 18.30. När lampan slocknade, slocknade även lilla fröken direkt.

Nu har de 2 övriga i familjen gett sig av till A6 och jag ska ta tag i att raka mina monsterhåriga ben (de delar jag fortfarande når). I eftermiddag blir det middag hos svärpäronen. NU: Mot duschen!!!

Min finfina tös påväg till A6.

Inga kommentarer: