måndag 11 april 2011

Enveten tös

Skulle försöka natta min lilla fröken ikväll. Först skulle hon kolla lite på TV.
- näää mamma, inte deeeen (inte teckat)
-zapp zapp
-nääää...inte den heller!!! (inte v.ä.n.n.e.r)
-zaaappp
-NEEEEEJ!!! (slänger sig bak och sparkar hysteriskt med benen) Tittta ninen å soleeeee.
- VA???
-Niiineeen å sooooleeee...
- Jaha...(fattar noll men chansar på Teletubbies)
-Jaaaaa! Ninen!!!
Detta höll ca 15 minuter innan hon ballar ur igen och jag bestämmer att det är dags att sova. Jag bär in henne till sängen där hon börjar bestämma.
- mamma också!
- Ja mamma ska också sova (lägger henne i gästsängen och mig själv intill)
-NEEEEJ, säääängeeeen! (lillbossen suckar tungt över mammans totala IQ badboll)
- Ok, du får ligga i din egen säng där du aldrig vill ligga, mamma ligger jämte. (lägger mig i gästsängen)
- Neeeej...mamma sitta!
- Okej...jag sitter här och tittar på dig när du somnar...
- Mmmmmm....zzzzzz.....
Den här lilla filuren vet allt hur hon ska göra min tillvaro spännande!

Inga kommentarer: