torsdag 11 november 2010

Lycka är...

...att jobba 80%. Den här lediga dagen i veckan är GULD värd. Jag får spendera tid med min lilla och min stora älskling utan att vi alla är slutkörda efter jobb och dagis. Jag hinner laga mat, tvätta, fixa disken, småstäda och massa annat nyttigt utan att det behöver ske kl 21 på kvällen. Jag kan även sätta mig och läsa en bok när Selma sover, dricka en kopp kaffe i lugn och ro eller bara slötitta på TV en stund. Samtidigt tycker jag det är skitkul att jobba igen, okej det är inte så att jag skrattar högt när klockan ringer på morgonen men när jag väl är där trivs jag som fisken i vattnet. Och snart får man dessutom börja plocka fram stjärnor och massa ljus, kan det bli bättre?




Dagens lunch: Kreolsk gryta.

Winter wonderland!

Pulkatjej som ropar meeeeeer!

Hihihi...lite rädd för snön.

Inga kommentarer: