onsdag 3 november 2010

Hon med håret.

Det är ju så man brukar beskriva folk som man inte riktigt har koll på vad de heter, typ "han som alltid har stickade tröjor" eller "hon med näsan". Oftast ganska taskiga liknelser men för det mesta har alla tänkt på samma detaljer när det gäller en människa. Jag skulle INTE vilja veta hur andra beskriver mig...
Om vi inte aktar oss har jag en känsla av att Selma kommer bli beskriven som "hon med håret" och alla kommer nicka instämmande när de tänker på den lilla minimänniskan med håret som alltid står på ända. Och idag, efter en småfebrig och svettig natt nådde begreppet "bad hairday" nya höjder här i huset. Jag försökte dokumentera med kameran men det ser inte riktigt lika illa ut på bild som det gjorde i verkligheten.







2 kommentarer:

Morfar sa...

"illa ut"?????

Kan väl inte se illa ut på den lilla sötnosen.
Jag tycker hon är fin.

Anna sa...

självklart är hon alltid lika fin! men pappan som vill klippa henne får ju lite vatten på sin kvarn när sådana här hårdagar visar sig...