söndag 18 juli 2010

Stallqvarn

Jag går mycket sällan på loppisar, har aldrig varit på auktion och att gå och rota bland secondhand-kläder som luktar damm är inte min melodi. Jag har tom svårt att handla på REA. Blir irriterad av att butikerna hänger ut all gammal skit de inte lyckats sälja de senaste 15 åren i hopp om att nån stackare ska digga de loppbitna, utsvängda, beiga manchesterjeansen som ALDRIG varit snygga. Samtidigt älskar jag att fynda, ju billigare desto bättre! Jag avundas dem som kan lukta sig fram till de riktiga kapen och kommer hem från en loppisrunda med ett urfint gammalt bord för 20 kronor som "bara" ska målas vitt och sen blir hur snyggt som helst. Idag har jag och mamma varit på Stallqvarns diversehandel som är ungefär den enda affären i sitt slag som jag faktiskt lyckas köpa något i, och det finns verkligen något för alla!

Dagens fynd blev en egenkomponerad kryddhylla, tidigare har jag haft alla kryddor i en låda och varit väldigt missnöjd med detta. Sen vet jag ju att kryddor helst inte ska stå framme, men då får jag väl köpa nya lite oftare helt enkelt...







Jag tycker det blev rätt fint faktiskt!

5 kommentarer:

banna sa...

jag instämmer:) jättefint!

Johana sa...

Ja håller me, jättefint!

Anna sa...

Johana...känner jag dig?

Anonym sa...

Blev kanonfint! Måste ses snart!

Anna sa...

Visst måste vi ses "Anonym". Om jag bara visste vem du var...