onsdag 13 januari 2010

Vinterpromenad

Man måste ju passa på att njuta av det vackra (men kalla) vädret så idag gav vi oss ut en sväng i solen när Stefan kom från jobbet. Selma fick åka lite pulka i Liljeholmsparken (inte i den närliggande backen som Stefan föreslog...). Vi tänkte gå den vanliga stigen men vågade inte eftersom fågelmaffian kom och la sig i vägen...

Äckliga...

Selma var totalt påpälsad och väldigt glad!

Stefan och Selma spanar på fåglarna, det gäller bara att inte stå still för länge...

Vackert!

Jag lär Selma att akta sig för gul snö...


Jag läste nånstans att barn lär sig att lyssna på ordet "Nej" nån gång vid 8 månaders ålder typ. Den här minen möts jag av när jag säger till Selma att inte leka med maten, jag tror hon förstår!

3 kommentarer:

Mormor sa...

Det verkar som om du lider av lite fågelskräck.Men vilka fina bilder

Johanna sa...

Ja akta er för fårglarna, farliga djur det där!
Visst är det bra när det är snö, då kan man dra dem i pulka istället för tråkiga vagnen...
Härliga bilder!

Morfar sa...

Vackra bilder.

Du måste ju låta Selma och Stefan åka i backarna om dom vill!!!

Dax att testa pulkabacken i Barnarp.