torsdag 7 januari 2010

Projekt barnmat

Senast jag handlade mat åt Selma blev jag så trött på att 6 månaders maten är så enformig, det finns inte speciellt mycket att välja på och tösen godkänner inte heller allt. Har därför testat att göra egen mat idag, så här gick det till.

Kokade köttfärs (blä!), morötter och lök som jag sedan hällde i min "Magic bullet" tillsammans med lite tomatpuré, vitpeppar, svartpeppar och oregano.

Såhär fint pureades det på ca 30 sekunder (!)
Jag gjorde likadant med pastan innan jag blandade ihop allting.

Ska det godkännas av lilla fröken finsmakare?

Smakar av väl och koncentrerat....

Succé! Morsan är en mästerkock! Jag tar nog en sked till! Det lät mmmmm...mmmm...nästan hela tiden.







4 kommentarer:

Farfar sa...

Kryddig böna den där Selma;-)

Nils sa...

0
4

6.,µµµµµµµµµµµµµ

Ovanstående har Nils har skrivit till Selma...

Anna sa...

hon tackar för hälsningen och säger *snark* ifrån soffan!

Kattis sa...

Hallå lill-Stefan på mittenbilden! Så likt!