tisdag 22 juli 2014

Ny jobbig nattningsrutin

"Klia mej på jyggen mammaaa" kli kli kli... Nuuuu kanske den lilla tvååringen sover... Tänker jag och kliar först liiite långsammare och liiiite lättare innan jag slutar. "Klia mej mer på jyggen mammaaa, de e hööönt". Jaha...kli kli kli med andra handen eftersom den andra nästintill somnat av den väldigt oergonomiska arbetsställningen. Nytt försök att sluta klia görs och än en gång kommer nya uppmaningar. Sen vänder hon på sig och ligger på rygg. Det är ju nämligen ganska svårt att ligga på mage och samtidigt pilla in handen innanför mammans tröja... "Klia mej på magen, de e hönt mä"! Okej... Kli kli kli. Annat var det när Selma var liten. Kommer så väl ihåg när jag låg och kliade henne på ryggen när hon var ca tre år. Jag tänkte att hon nog tyckte det var sååå skönt och sååå avslappnande. Men så bröt hon tystnaden: jag lägger mej på jygg istället... De e så jobbit när du hålle på å kliar hela tiden. Ooookej....



Inga kommentarer: