tisdag 22 juli 2014

Åka bil på låssas....

Agnes har alltid ogillat att åka bil. Både kort och långt. När vi åker till barnarp så hinner hon ofta lipa sig plaskblöt och ögonen blir knallröda. Det tar typ 10 min att åka dit. När vi åkte till Stockholm började hon balla ur i Huskvarna. Det säger lite om hennes toleransnivå. Den är låg. Superlåg. Ofta är det jag som sitter bak hos henne och det är allt annat än chill kan jag säga. Man får leka, busa, plojja och spexa tills man tror att ansiktet ska trilla av efter alla miner och ryggen vrids ur led när man hänger över sätena och ska plocka fram tappade nappar och bortslängda leksaker. Fy. När vi åkte på semester valde jag därför att köra de två första timmarna bara för att slippa. Nu till det konstiga: Agnes favoritlek och favoritaktivitet (förutom att trycka in armar och ben innanför mina kläder) är att åka bil på låtsas! Hon äääälskar att sitta i olika bilar och låtsasåka. Hon kan sitta fram, bak eller i bagaget. Hon sitter där och myser "du e bebis då, ja e mamma då" . Knepiga lilla unge! 


Inga kommentarer: