onsdag 9 juli 2014

Ilsken femåring och tröstande tvååring

Bra kombo det där. Den ena skriker och tjurar vid minsta motgång och den andra strör lite extra retsamt salt i såren genom att vara sådär extremt snäll och gullig. Det här retar upp den redan vrålarga storasystern ännu mer. Men det kan hon ha tycker jag. Jag retar oxå upp mig på att allt som ska va mysigt och roligt lipas sönder och den glädjen man först kände blir snabbt som attan bara surhet. Idag skulle vi ut och gå, Selma bröt ihop över att vi inte gick åt det hållet hon ville. "Dumma mammaaa, dumma pappaaaa" skreks ut över hela området av arg,arg, arg liten känslosam femåring. Lillasyster vände sig då om i vagnen med sin allvarligaste lilla min och sa medan hon såg mig djupt i ögonen: "du e inte dum mamma, pappa inte heller dum" "ja e inte aaaj". Lilla vän, så skönt att få höra sådana ord! 
Lugnet före stormen
Snäll o go tvååring
Vanligtvis snäll o go femåring

Inga kommentarer: