tisdag 4 mars 2014

Att vara en kompis

Selma är så himla fin. Hon är så mån om andra och att alla ska få vara med. Så fantastiskt fina egenskaper som jag är så stolt och glad över att hon besitter. Sen hon började dagis har vi alltid fått höra detta på utvecklingssamtal och jag blir alltid alldeles varm i kroppen. Selma brättade själv om en incident på dagis, en av flera faktiskt. "Idag på dagis fick inte NN vara med när de andra lekte. Han blev lite ledsen då. Då gick jag till honom och sa att jag ville leka med honom. Då blev han glad igen!" Selma säger också ofta ifrån om någon säger att någon inte får vara med, då drar hon till med frasen "alla får faktiskt vara med" vilket har blivit lite av ett mantra för henne. Det och "man får göra som man vill" vilket inte riktigt går att tillämpa i verkligheten på samma sätt tyvärr... Det här tycker jag är något av det finaste som finns. Att kunna stå upp för andra och kunna gå sin egen väg. Att ha så starka värderingar trots att man faktiskt är så liten. Det tål att sägas igen, tusan va stolt jag är över min stora lilla tjej!






Bild ifrån söndagens ridlektion.






Snällaste storasystern låter lillasyster krypa innanför kläderna...

1 kommentar:

Mormor sa...

Mormors små gullungar