måndag 30 december 2013

Näst sista dagen på året

Nytt år känns för mig alltid lika spännande. En liten chans att starta på ny kula med nya spännande mål och tankar. Men det känns också alltid lite vemodigt att avsluta. Det har varit ett härligt år på många sätt, och på några sätt även ett tungt sådant. Jag har blivit medveten om vilken enorm ödmjukhet vi alla borde känna inför livet och hur snabbt allt vi tar för givet kan förändras. Det jag väljer att ta med mig från den här nyfunna kunskapen är just detta, ödmjukheten. Med den i bakhuvudet startar jag snart det nya året med inställningen att livet är till för att levas med glädje och massor av skratt och kärlek. Givetvis finns det ett litet nyårslöfte som viskar något om träning och nyttig mat men det har jag redan försökt tjuvstarta med för att undvika att bli en livs levande klyscha.

Imorgon firar vi av 2013 och in ett nytt fräscht 2014 med fina vänner och god mat. Precis som det ska vara!





















Inga kommentarer: