torsdag 5 september 2013

Prick prick prick

Nu ligger Selma i sin säng och stökar. Upp o ner, fram o tillbaka, gnyendes och suckandes. Det är INTE roligt att ha prick prick sjukan. Men snart är den över. Ska bli skönt. Skönt att komma ut i verkligheten igen, skönt att äntligen få träffa vänner och playdejta. Det var 100 år sedan. Minst. Den här veckan har jag jobbat 3 dagar eftersom Stefan har vabbat. Jag är HELT slut. Att jobba 60% är ju skönt på pappret, och skönt de lediga dagarna men dagarna på jobbet är typ dubbelt så intensiva och jag har nästan känt hur magen hetsframkallat ett magsår. Men just så stressigt ska det inte vara sen, inbillar jag mig iaf. Snart lugnar det ner sig, snart... Men nu ligger det tre lediga dagar med familjen framför mig. Tre dagar som troligen kommer spenderas i samma karantän som de senaste veckorna. Men snart är vi fria igen. Jippi!!!










Inga kommentarer: