måndag 23 september 2013

Göra göra göra

Dagarna är fulla av ett evigt "görande". Görandet satte idag igång redan 04.45 med iordningfixande av mig själv, upp-plockande av nästintill medvetslösa barn 05.10, påklädning av två lealösa nickedockor som helt tydligt helst av allt vill återvända till sängen ett par timmar till. 05.55 lämnar vi huset med visst gnäll över hur kaaaallt det är. Kan inte annat än att hålla med. 06.15 lämnar jag dagis och pustar ut. Båda var glada idag och de lekte inte mänskligt kardborreband runt mina ben. Najs. Ljudboken som är min lilla verklighetsflykt åker på och kommande 40 minuter består av lugn och ro, tyvärr dock i vaket tillstånd eftersom jag kör själv. 07.05 stämplar jag in på jobbet och gör, gör, gör massor fram till 14.20 då jag stämplar ut och återvänder till bilen och ljudboken i 40 minuter till. Lugn och ro. Har dock svårt att koppla bort magstressen helt utan anledning. 15.10 plockar jag upp familjen och 15.40 är det dags för lillans 18 månaderskontroll. Småljuger och säger att vi behöver nya d-droppar (ja vi har slarvat). Stämpel i rumpan (eller i detta fallet i armen) och sen bär det av igen. Mot skoaffären, pizzerian och en liten promenad på stan med tådopp i munksjön. Sen hem, in med Selma till lilla grannen, sen ut på cykeltur. Jag är inne med lilla vandalen som totalvägrar när det gäller att somna. Stora vill inte heller somna innan lilla somnat som inte kan somna för hon hör stora... And so on. Kl 20.15 känns det som minst midnatt och rumpan är äntligen i soffan. Och om några timmar börjar det om igen och då ska dessutom världens roligaste träning äga rum. Tjolahopp!










Inga kommentarer: